Hamilelik Beslenmesi: Kahvaltı Öncesi Öğünüm



Toplumda şöyle bir algı var: ne kadar zayif bir anne adayı isen o kadar küçük bir bebek dünyaya getireceksin. Ailem, kocam, arkadaşlarım ve sevdiklerimin benim için endişe duydukları konu buydu. Kilo almıyorsun, çok zayıfsın, az yiyorsun ( tabii ki az yemiyordum), küçücük bir bebek doğuracaksın. Hayır efendim yok öyle bir şey. Doktorumun verdiği folik asit ve dahasını içeren vitaminimi, taze meyve ve mevsimine uygun meyvemi, doğru içerikli ara öğünlerimi, pilatesimi ve rutim yürüyüşlerimi hiç aksatmadan 45kg ile hamile kalıp 42. haftada 60 kg ile doğuma giren ben 4kg ağırlığında bir kız bebeği dünyaya getirdim.

Neyi nasıl yaptığımı anlatacağım. Önce kahvaltı ile başlamak istiyorum. Hamileyken kahvaltı öğünüm 2 aşamalı şekilde yapıyordum. Sabah 6.30da kalkıyordum, 09.00da mesai başlamadan önce 08.30da kahvaltı ediyordum. 6.30 ve 8.30 arasında 2 saat var ve hamileler bu iki saat boyunca asla aç kalmamalılar. 08.30daki esas kahvaltı öğünüme kadar, kalkar kalkmaz 1/1 porsiyon meyve yiyordum. Bu yaz aylarında 2 kayısı, 4-5 çilek, 6-7 kayısı kış aylarında ise 1 elma, 1 armut, 1 küçük yerli muz oluyordu. Yani bu benim altlığım olmuştu :) kahvaltıyı uyandığım saatten daha geç yaptığımda baş vurduğum bir yöntemdi.

Esas kahvaltıdan önce yediğim bu meyve kan şekerimi dengede tutuyor, açlığımı bastırıyor, İstanbul trafiğindeki evden işe yolculuğum sırasında mide bulantımı engelliyordu. Bazı hamileler kabızlık sorunu yaşıyorlar, aç karnına posası ile tüketilen taze meyve bu sorunu aşmamamda en büyük yardımcılarımdan biri oldu.

Haftanın 5 günü meyve yemekten sıkıldığım için haftasonuna alternatif menüler geliştirmiştim. Erken kalkmak bende alışkanlıktır. Cem ise haftaiçi çok mesaili çalıştığından haftasonu uykusu onun için çok kutsaldır. Ben en geç 09.00da açıyorum gözlerimi Cem en erken 11.00da uyanıyor. 2 saat kadar onu aç bekleyemeyeceğime göre beraber yapacağımız haftasonu kahvaltısına kadar mutlaka bir şeyler yiyordum.

Haftasonları, öğleden sonra yemem gereken 1 porsiyon yoğurdu sabaha, sabah yediğim meyveyi öğleden sonraki öğünle yer değiştirdim. Yoğurt içimi bayardı bazen. Hamileyken insan çok sevdiği şeyleri hiç sevmez, hiç sevmediği şeylere ise bayılıyor oluyor. Yulafı süt ile pişirip ılıkken üzerine kuru üzüm, küçük doğranmış gün kurusu, bazen çiğ badem tarçın bal, bazen de muz ve bal ekleyip yerdim. Hiç biri olmazsa tarçınlı ılık süt içer ya da sadece 1-2 kuru meyve le 3-4 fındık ya da badem yerdim. Bunların hepsi kahvaltıda aşırı yemek yememi engelleyen, kan şekerimi dengede tutmamı sağlayan son derece sağlıklı küçük atıştırmalıklardı.

Ancak şunu belirtmenin doğru olduğunu düşünüyorum ki tüm bunlar diyetisyenimin önerdiği, doktorumun ise tasdik ettiği besinlerdi. Özellikle hamilelik şekeri olanlar ya da bundan şüphelenenler lütfen siz de kendi doktorunuza başvurun, sizin hamilelik süreciniz ve metabolizmanız için doğru olup olmadığının teyidini alın.


Kisses & Love,
Aybik

Yorumlar

Popüler Yayınlar