HAZIR YİYECEK Mİ? ASLA!

Elinize savunmasız bir bebek doğuyor, sorumluluğunuz çok büyük siz ne uygun görürseniz onu giyiyor ne verirseniz onu yiyor. Tamamiyle size bağımlı bir canlı. Ne olur ama ne olur çocuğunuza ara öğün niyetine abur cubur vermeyin. Sussun oyalansın diye hediye niyetine ambalajlı hazır gıdalar almayın. Bunun için işe önce kendinizden başlamalısınız. Alışveriş listenizde bu tarz yiyecekler olmamalı. Evinize almamalısınız. Kendiniz yiyorsunuz ama çocuğunuza vermiyorsunuz bunun adı kandırmak oluyor maalesef. Abur cubur yememek ailecek alışkanlık haline getirdiğiniz bir konu olmalı.

"Aman canım bir kereden ne olurmuş ki" diyenleri duyar gibiyim. OLur hem de bal gibi olur. Anneannesinin evinde, komşunun evinde bir kaç yapılan kaçamaklar alışkanlığa çok çabuk dönüveriyor. Şekerli gıdaların tadına alışan çocuklar sağlıklı ara öğün atıştırmalarını bir süre sonra reddediyorlar. Ağlamalar kendini oradan oraya atmalar sızlanmalar.. 


Gofret, jelibon, lolipop glikoz şrubu ihtiva eden son derece sağlıksız şeyler. Masum gibi görünen sütlü atıştırmalıklara ne demeli? Neresi sütlü acaba ? Sadece laktoz denen süt şekeri var. sütün kendisi nerede? Hele o meyveli yoğurtlar yok mu! Bir kere zaten renklerinden belli yapay tatlandırıcı içerdikleri.  Gıda bile demiyorum artık bu tür ürünlere. Ambalajlarının üzerlerine bakınca içindekiler kısmında en az 20-30 şey yazıyor, hangisi zararlı hangisi değil nasıl bileceğiz. 

Bu tarz ürünlere alternatif o kadar çok şey verebilirsiniz ki aslında. Lina'ya şekersiz kek çok yaparım. Pekmez ile. Ya da elma, armut, kuru kayısı ve kuru üzüm ile meyvelerin kendisini kullanarak pişirdiğim ev kekleri. Evde mayaladığınız yogurda, cam rendede rendelediğiniz meyvenin kendisini karıştırabilirsiniz. Bundan daha güzel meyveli yoğurt mu olur? Hem kalsiyum hem de meyvenin posası ile müthiş besleyici bir ara öğün seçeneği. Süt, pirinç unu, yulaf ezmesi kullanarak pekala muhallebiler pişirebilir, şeker yerine üzerine tarçın serperek lezzet katabilirsiniz. 

"Haklısın ama dışarı çıktığımız durumlarda nasıl yapacağız" diyenler olursa diye yazıyorum. Kapaklı küçük cam kaseler edinin. Pişirdiğiniz muhallebiyi bu kaplara eşit müktarda bölüştürün dışarı çıkacağınız zaman bebeğinizin çantasına koyun. Yanınızda bu tarz atırştırmalıklar taşımak aynı zamanda çok da pratik oluyor. Bir keresinde Cem, Lina ve ben arabadayız. Avrupa Yakası'na geçiyoruz. Öyle bir trafik vardı ki -İstanbul'da yaşayanlar tahmin edeceklerdir- en fazla 30 dk sürecek yol 2 saate uzadı. Lina acıktı pek tabii. Yolun bu kadar uzayacağını tahmin etmemiştim. Karşıya geçince güzel bir yerde ailecek yemeğimizi yeriz Lina'ya da güzel bir çorba içiririz diye düşündüm. Evdeki hesap çarşıya uymadı. Sağa çektik arabayı, ben önden arkaya geçtim, çantadan muhallebiyi çıkardım, mama önlüğünü taktım, oto koltuğundaki Lina'ya bir güzel yedirdim, üzerine de suyunu içirdim. :) İçim rahat trafik eziyetini çektim :)

Muhallebiye, yoğurda zaman yok diyenler. O zaman çocuğunuza salatalık, havuç, meyve ve kuru meyveyi porsiyonlayıp vereceksiniz. 0-3 yaş için kuru meyveler tehlikeli olabiliyor, kuru meyveyi suda haşlayıp blendırdan geçirebilirsiniz, salatalığın kabuğunu soyup önüne koyabilirsiniz. Havuçu haşlayıp verebilirsiniz. Böylelikle aynı zamanda bebeğinize kendi yemek yeme alışkanlığı da kazandırmış olacaksınız.

Tüm bunlardan birini ya da bir kaçını yapın ama ne olur hazır paketlenmiş gıdaları evinize sokmayın, bebeğinize vermeyin, siz de yemeyin.




Kisses & Love,
Aybik


Yorumlar

Popüler Yayınlar