ÇOK ÇİKOLATALI KURABİYE TARİFİ
Bugün İstanbul'da hava kapalı ve kasvetli. Hava içimizi ısıtmıyorsa, görüntüsü ile içimize mutluluk yayan Lina'nın en sevdiği kurabiyelerden pişireyim dedim. Tarifi itibariyle sadece kurabiye kalıbı değil elinizle de şekil vererek pişirebilmenin kolaylığı da cabası. Bizim evde herkesin sevdiği 'garanti" tarifi aşağı bırakıyorum.
-125 gr tereyağ * oda sıcaklığında
-125 gr şeker
-1 yumurta
-150 gr un
-1 vanilya çubuğu taneleri - bıçak ile ayrılmış veya 1 paket vanilin
-1/2 paket kabartma tozu
-1,5 çay bardağı kadar damla çikolata
Tereyağ ve şekeri krema kıvamına gelene kadar mikser yardımı ile derin bir kap içerisinde çırp. Yumurtayı ayrı bir kapta çatalla karıştır, karışıma ekle ve mikserle çırpmaya devam et. Un, vanilya ve kabartma tozunu ele. Damla çikolataları ekle ve karıştır. Toplanan hamuru disk şeklinde streçe sar ve buzdolabında 45 dk kadar beklet. Bekleyen hamuru oda sıcaklığına gelmeden unladığın tezgahta merdane yardımı ile aç, kalıpla kes, yağlı kağıt serdiğin fırın tepsisine aralıklarla diz. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 12 dk kadar pişir. Fırından çıkan kurabiyeler halen yumuşak olsa da osa sıcaklığına geldikçe sertleşecektir.
*Vanilya çubuğu kullananlar taneleri şekerli & tereyağlı karışıma ilave etmeli
* kalıpla çalışmak istemeyenler dilediğiniz ölçüde hamur koprarak elle şekil verip fırın tepsisine dizebilirsiniz.
Sevgiyle & Afiyetle
Aybüke

Yorumlar
Yorum Gönder